Har du en historie, du gerne vil fortælle og vil du gerne nå ud til så mange potentielle kunder eller definerede målgrupper som muligt. Så findes der heldigvis mange virkemidler, der fremmer både lysten til at læse, købe eller på anden måde agere på din historie.
Bed dine læsere om reagere på din historie
Du skal benytte dig af “call to action” i dine historie. Det betyder at du implicit i teksten, opfordrer dine læsere til at reagere på din historie. Ikke sådan helt bogstaveligt, men i korte, opfordrende vendinger og i en passende kontekst.
Det kan for eksempel være, “book din tid i dag”, “kontakt os her” eller “køb din vare nu”. Alle er opfordringer til at agere på din historie. Så hvis din læser er i tvivl, gør du det meget lettere at træffe en beslutning nu og her.
Billeder gør din historie levende
Flotte, vedkommende billeder er med til at gøre din historie levende. Du skal naturligvis være selektiv, når du udvælger det eller de billeder, der skal repræsentere din historie. Billederne skal nemlig visualisere det gode der sker, når dine læsere agerer på din historie.
Skal du sælge et produkt, kan et billede af produktet i en relaterbar sammenhæng være rigtig godt. Lige sådan kan en ydelse repræsenteres med et billede af en interaktion, der passer til ydelsen. Billeder er rigtig gode virkemidler, hvis du vælger dem med omhu.
En video kan hjælpe med at sælge din historie bedre
Du kan også læggen en video ind i din historie. Video som et virkemiddel skal man ikke undervurdere. Specielt ikke hvis din historie er af salgs- eller ydelsesmæssig karakter, eller måske kræver en lidt lang og kringlet forklaring.
En kort, interessant og letforståelig video kan gøre underværker, når du på den bedste måde skal sælge din historie.